Facebook Twitter Google+

A leggyorsabb zongorista

Az 1800-as években Liszt és Chopin számos újítást vezetett be a zongorázásba. Liszt teljesen megújította a zongora hangzásvilágát, bevezette a hangszert a szimfónikus és énekes művek világába, míg Chopin olyan játéktechnikai újításokat vezetett be, melyben a csukló, kar, lapos ujjtartás, pedálhasználat és zenei hangsúlyozás is fontos szerephez jutottak. Napjaink újítója az ukrán származású zeneszerző-zongorista Lubomyr Melnyk, aki megalkotta a „folyamatos zene” fogalmát. Ez olyan zongorázási technikát jelent, melynek során másodpercenként átlagosan 14 hang szólal meg, de alkalmanként akár 19,5 is! Vajon egyáltalán alkalmas az emberi fül arra, hogy ennyi hangot felismerjen? Az új technika lényege, hogy olyan szabad áramlást hoz létre, melynek során a zongorista eggyé válik a hangszerével. A kung-fu technika ötvözésével „A Végtelen Zongora Mester teste átalakul, keze és ujjai Vízzé, Levegővé és Kővé változnak. Ezek a végtelen technika legfontosabb elemei, lényege pedig az, hogy a technika átváltoztatja a zenét vízzé, levegővé és kővé.” Melnyk Nyitott Idő: A Végtelen Zene Művészete címmel tanulmányt is készített, melyben összefoglalja technikája lényegét és 22 etüd segítségével bevezeti az érdeklődőket tudományába.



Az új adatvédelmi tájékoztató ITT elérhető. A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás