Facebook Twitter Google+

Második workshop – 2017. január 25-27.

Muzsika mai fiatalokra hangszerelve

Zenei fájlmegosztókkal, flashmobokkal és különféle applikációkkal kell versenybe szállnia azoknak, akik a klasszikus muzsikát közel szeretnék közel hozni a mai fiatal generációhoz. A Filharmónia Magyarország Korunk zenéje – Zene lábainknak! képzési modulja erre vállalkozik. A EGT Alap támogatásából létrejövő projekt január 27-én befejeződött második workshop-ja újabb eredményeket hozott.

_GAB5378 A 2017. január 25-27. között a budapesti Jurányi Házban rendezett három napos, kreatív zenehallgatásból, hangképzésből, mozgásórákból és tánckísérletekből épülő képzési stratégia zeneművészek, koreográfusok és pedagógiai szakemberek segítségével a 2016. november 29. és december 1. között Pécsett kialakított képzési napok eredményeire épített.

A tavaly októberben indult pedagógiai kísérlet tanórán is alkalmazható módszertárra alakul át, hogy a klasszikus zene és a kortárs táncművészet élményközpontú művelésére adjon lehetőséget tanárnak és gyermeknek egyaránt. Az esemény zárónapján rendezett sajtótájékoztatón Szilágyi Lajos, a Filharmónia Magyarország programmenedzsere, zeneművész és zenepedagógus kiemelte: „A Korunk zenéje – Zene lábainknak! projekt a mai gyerekek zenei neveléséhez szeretne hatékony módszereket átnyújtani a pedagógusok számára, ötvözve a tánc- dráma és zenepedagógiai legújabb irányzatait.”

_GAB5429A képzésnapokon a projektfelhívásra jelentkezett huszonkét fiatal pedagógus, színművész, zenész munkájához Dés András jazz-zenész, zeneszerző zenehallgatási órái, Fuchs Lívia progresszív szemléletű tánctörténeti szemináriumai, Tóth Evelin kortárs zenei előadó izgalmas SoundSearching (hangkeresés) módszerének bemutatása, Horváth Krisztián kortárs zenei kurzusa és Bősze Ádám Bartók műelemzés szemináriuma adott inspirációt.

Horváth Csaba rendező-koreográfus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem Fizikai Színházi szak oktatójának, a projekt művészeti vezetőjének mozgásművészeti gyakorlatai mellett a Widder Kristóf, Horkai Barnabás és Nagy Norbert koreográfusok által vezetett gyakorlatok segítették a kutatókat a koncepció kialakításában. Az a célunk, hogy a mozgás segítségével közelebb hozzuk a gyerekeket a kortárs zene megértéséhez és megszerettetéséhez. A kurzusunk lényege a test és a zene együttműködésére való trenírozás” – nyilatkozta H_GAB5473orváth Csaba.

Az idén márciusban egy harmadik képzési modullal záruló projekt eredményeit egyetemi módszertani kutatók fogják kiértékelni és tanórai körülményekre alkalmazni. A képzési modul összeállításért felelős egyetemi docens Di Blasio Barbara észrevételei a következők voltak: „Az első workshop tapasztalatira építve alakítottuk ki a második alkalom szakmai programját, amelyből azt látjuk, hogy a programok hatása kezd összeállni a hallgatók tevékenységében. Egyre értőbb „alkotókká” válnak, tudatosabbak a megnyilvánulásaik és most már törekszenek arra, hogy a különböző hatásokat koherens élménnyé formálják. Ezeket az élményeket próbáljuk megragadni a modul kialakításához.”

Így az általános és középiskolai korosztálynak, akik közül a Filharmónia Magyarország szervezésében évente közel 300 ezer gyermekhez jut elsőrangú hangverseny-élményhez, még szélesebb rétege kap új lehetőséget, hogy a saját nyelvén és saját gondolkodásmódjához alkalmazkodva ismertessék és szerettessék meg vele a klasszikus zenét.