Szutrély Katalin Karvezető és énektanár-képző szakon végzett a Zeneakadémián, majd ugyanott doktori (DLA) fokozatot is szerzett. 2002-2007 között a Kecskeméti Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetben tanított. Elméleti tanulmányai és munkája mellett az éneklés mindvégig foglalkoztatta: Berdál Valériánál tanult Szegeden, majd Rózsa Veránál Londonban, Lax Évánál Budapesten.
Énekesként elsősorban a dal- és oratóriumirodalom területén mozog, ilyen repertoárját döntően Handel, Telemann, Vivaldi, Bach, Michael és Joseph Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Mendelssohn, Schumann, Brahms és Fauré művei alkotják. Szólistaként rendszeresen fellép Magyarország legfontosabb koncert-helyszínein (többek között: MUPA - Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, Zeneakadémia – Nagyterem és Solti Terem, Pécs – Kodály Központ), 2019 októberében mutatkozott be az amszterdami Concertgebouw-ban. Legfontosabb együttműködő partnerei Vashegyi György, a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar, de rendszeresen énekel a Concerto Budapest és a Szent István Filharmónikusok zenekarok oratórium-produkcióiban is.
Operaénekesként eddigi fontosabb szerepei:
- Purcell: Dido and Aeneas (Dido, 2019 Zeneakadémia, koncertszerű előadás)
- Handel: Hercules (Iole, 2012 MUPA, félig szcenizált előadás),
- Leclair: Scylla et Glaucus (Circé, 2013 MUPA, koncertszerű előadás),
- Rameau: Hippolyte et Aricie (Aricie, 2011 MUPA, koncertszerű előadás; 2013 Magyar Állami Operaház, színpadi premier és előadások),
- Mozart: Le Nozze di Figaro (La Contessa, 2012 MUPA, koncertszerű előadás),
- Mozart: La Clemenza di Tito (Vitellia, 2014 MUPA; 2017 Zeneakadémia, koncertszerű előadások)
- Wagner: Die Walküre (III. felvonás - Brünnhilde, 2019 MUPA, félig szcenizált előadás)