Kovács Ágnes, szoprán, Budapesten született zenész családban. A Liszt Ferenc Zeneakadémia
karvezetés szakán végzett tanulmányai után Frankfurt am Mainban szerzett operaénekesi diplomát
Heidrun Kordes tanítványaként. Ez idő alatt két ízben részesült a Magyar Állami Eötvös
Ösztöndíjban. Részt vett Anna Reynolds, Walter Moore, Beate Heuer-Christen, Helen Donath,
Edith Wiens, Nancy Argenta, Korondi Anna és Jonathan Alder mesterkurzusain.
Mint koncerténekes, olyan neves karmesterekkel dolgozik együtt, mint Howard Armann, Ivor
Bolton, Olof Boman, Jonathan Cohen, Fischer Iván, Nicolas McGegan, Thomas Hengelbrock, Aapo
Häkkinen, Riccardo Minasi, Helmuth Rilling, Christoph Rousset, Michael Schneider, Steven Sloane
és Vashegyi György. Fellép többek között a Berlini Konzerthausorchesterrel, a Berlini
Filharmonikusokkal, a B`Rock Zenekarral, az Akademie für Alte Musik Berlin-nel, a Balthasar
Neumann Együttessel, az NDR Szinfonikus Zenekarral, az MDR Szinfonikus Zenekarral, a Magyar
Rádió Szinfonikus Zenekarával és az Orfeo Zenekarral. Számos nemzetközi fesztivál vendége:
Musikfest Berlin, Schleswig-Holstein Musikfestival, Rheingau Musikfestival, Budapesti Tavaszi
Fesztivál, Salzburgi Ünnepi Játékok.
Kiemelkedő művészek kamarazenei partnere, mint Malcolm Bilson, Hilko Dumno.
Az alábbi felvételek dokumentálják munkáját:
Gottfried Heinrich Stölzel - “Ein Lämmlein geht und Trägt die Schuld”, Glossamusic, Vashegyi
György, Orfeo Zenekar 2019.
Schumann - Missa Sacra, Sony Classical, Thomas Hengelbrock, Balthasar-Neumann-Ensemble,
2019.
Gregor Joseph Werner: “Der gute Hirt” - Esterhazy Music Collection 2., Accent Label, Vashegyi
György, Orfeo Zenekar, 2020
Graun-Bach-Telemann: “Wer ist der so von Edom kömmt” Glossamusic, Vashegyi György, Orfeo
Zenekar, 2021
Előkészületben: Georg Philipp Telemann: “Französischer Jahrgang 1714/15” – Complete Cantatas
Vol.2, SWR-CPO, Felix Koch, Neumeyer Consort
Georg Philipp Telemann: “Französischer Jahrgang 1714/15” – Complete Cantatas Vol.3, SWRCPO,
Felix Koch, Neumeyer Consort
Elisabeth Scholl zenei pályáját a Kiedricher Chorbuben kórusában kezdte, az érettségi megszerzése után zenetudományt és anglisztikát hallgatott. Prof. Eduard Wollitz-nál megkezdett énekképzését később a Schola Cantorum Basiliensis-ben végzett régizenei és historikus előadásmód tanulmányokkal egészítette ki (többek között René Jacobs-nál). Itt felkeltették érdeklődését a kiadatlan zenei kéziratok, melyek után a mai napig nagy lelkesedéssel kutat könyvtárakban. Számtalan CD-felvétele a kora barokktól a romantikáig igazolja stílusbeli sokoldalúságát.
Elisabeth Scholl-t több nagy európai fesztiválra is meghívták szólistaként (többek között Schleswig-Holstein Musik-Festival, Rheingau Musik Festival, Lufthansa Festival London, Festwochen Luzern, Festival van Vlaanderen, Händel-Festspiele in Halle, Göttingen und Karlsruhe, BBC Proms) és olyan karmesterekkel is dolgozott együtt, mint René Jacobs, Jos van Immerseel, Frieder Bernius, Enoch zu Guttenberg, Bruno Weil, Nicholas McGegan, Sir Neville Marriner.
A koncertfellépései mellett dalesteket ad, mellyel megfordult már vendégként az Essen-i Aalto-Theater-ben (Grófné Mozart Figaro házasságában, Caio Vivaldi Ottone nyári rezidenciáján-jában), a Berlini Állami Operaházban (Haydn, Holdbéli világ) és a Gent-i Vlaamse Operaházban (Mozart, Donna Elvira). Barokkének-professzorként 2009-2018 között a Nürnbergi, emellett 2016-2017-ben a Weimari Zeneművészeti Főiskolán oktatott. 2018 nyári szemesztere óta a Mainz-i Zeneművészeti Főiskola ének professzora, 2021 áprilisától pedig átvette a Barokk Vokális Akadémia kiválósági program művészeti vezetését is.