Shoji Haraguchi tanulmányévei idején, a tokiói Kioi Hall kamarazenekarának másodkarmestereként kezdte karnagyi pályafutását. Az Ueno Gakuen Egyetemen tanult Tacuje Simono professzor irányítása alatt, diplomáját 2012-ben szerezte. Ugyanebben az évben első díjat nyert a Budapesten rendezett Duna Nemzetközi Karmesterversenyen.
2013-ban a Liszt Ferenc Zeneakadémián, Medveczky Ádám tanítványaként folytatta zenekari karmesteri tanulmányait. Mesterdiplomáját 2016-ban szerezte. Diplomakoncertjén a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarát vezényelte a Zeneakadémia Nagytermében.
A 32. Bartók Fesztiválon a Savaria Szimfonikus Zenekar és Hamar Zsolt kedvenc karmesterüknek jelölték.
A magyar közönség előtt 2016-ban, az 1956-os forradalom 60. évfordulója tiszteletére rendezett emlékkoncerten mutatkozott be karmesterként, amikor a MÁV Szimfonikusokat vezényelte.
Haraguchi 2015-ben kapcsolódott be az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány munkájába. Schönberg Pierrot Lunaire című művét, Bartók 2. hegedűversenyét és Rihm Verfandrungját vezényelte az Óbudai Danubia Zenekar élén a Budapest Music Centerben.
A vezénylés mellett trombitálni, zongorázni és énekelni is tanult a Liszt Ferenc Zeneakadémián, az Ueno Gakuen Egyetemen és a Bunkyo Egyetemen.
Shoji szívesen dolgozna Magyarországon, mivel úgy érzi, japánként és karmesterként mélyen kötődik a magyar zeneszerzők, különösen Kodály és Bartók világához; és küldetésének tekinti, hogy a magyar közönséggel megkedveltesse a japán zeneszerzők műveit.
Szakmai példaképei között tartja számon Fricsay Ferencet és a szlovén Anton Nanutot. Álma, hogy létrehozza a Fricsay Ferenc nevét viselő zenekart és akadémiát.