“… a magával ragadó fiatal német csellista Daniel Müller-Schott igazi adrenalinbomba…“ New York Times
Daniel Müller-Schott napjaink egyik legkeresettebb csellistája, aki a világhírű koncerttermek gyakori vendége. Több éven keresztül a 21. század klasszikuszenei nagyköveteként nyűgözte el közönségét. A New York Times kiemeli "intenzív kifejezőerejét" és találó jellemzésében: "vakmerő előadóművész feltüzelő technikával".
Daniel Müller-Schott a világ vezető zenekaraival koncertezett: New York, Boston, Cleveland, Chicago, Philadelphia, San Francisco és Los Angeles zenekaraival; Európában a Berlini Filharmonikusok, a Lipcsei Gewandhaus Zenekar, a Bajor Állami Zenekar, a Müncheni Filharmonikusok, Berlin, München, Frankfurt, Stuttgart, Lipcse és Hamburg, Koppenhága és Párizs rádiózenekarai, a Tonhalle-Orchester Zürich, a Londoni Szimfonikus és Filharmonikus Zenekar, a Birminghami Szimfonikus Zenekar, a Holland Filharmonikus Zenekar, a Spanyol Nemzeti Filharmonikus Zenekar, továbbá Ausztráliában Sydney és Melbourne szimfonikus zenekarai, Ázsiában a Tokiói NHK Szimfonikus Zenekar, a Tajvani Nemzeti Szimfonikus Zenekar és a Szöuli Filharmonikus Zenekar partnereként.
Daniel Müller-Schott világszerte olyan ismert karmesterekkel játszott, mint Marc Albrecht, Vladimir Ashkenazy, Cristian Măcelaru, Thomas Dausgaard, Christoph Eschenbach, Fischer Iván, Alan Gilbert, Gustavo Gimeno, Manfred Honeck, Neeme Järvi, Karina Canellakis, Susanna Mälkki, Andris Nelsons, Gianandrea Noseda, Andrés Orozco-Estrada, Kirill Petrenko, Michael Sanderling és Krzysztof Urbański. Több éven át tartó zenei együttműködés fűzte Kurt Masur, Lorin Maazel, Yakov Kreizberg és Sir André Previn világhírű zeneművészekhez.
A jól ismert csellóversenyeken kívül Daniel Müller-Schott a cselló-repertoárt előszeretettel bővíti ismeretlen művek felfedezésével, saját átiratokkal, illetve más kortárs zeneszerzőkkel együttműködve.
Sir André Previn és Peter Ruzicka zeneszerzők cselló versenyeket komponáltak a számára, melyek ősbemutatóját a zeneszerzők vezényletével mutatta be a Lipcsei Gewandhaus Zenekarral és a Brémai Német Kamarafilharmóniával. 2019 tavaszán a New Yorki Carnegie Hall-ban mutatta be Anne-Sophie Mutter és Lambert Orkis társaságában a Sebatian Currier által komponált „Szellem Trió“-t. Az amerikai születésű Sebastian Currier és Olli Mustonen is komponáltak csellószonátát Daniel Müller-Schott részére.
A 2020/21-es évadban Daniel Müller-Schott programjának kiemelkedő eseményei és résztvevői: európai turné Anne-Sophie Mutter-rel, Daniil Trifonov-val és a Lipcsei Gewandhaus Zenekarral / Andris Nelsons-szal; jubileumi koncert az NDR Elbphilharmonie Orchester-rel / Alan Gilbert és Julia Fischer – a 75 évvel korábbi koncert programjával – debütáló hangverseny a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekarával / Andrew Manze és az Orchestre de la Suisse Romande / Vasily Petrenko. A csellista először adja elő Dutilleux "Tout un monde Iointain" című versenyművét a Lahti Szinfonikusok és Dima Slobodeniouk társaságában. További fellépéseket tervez az alábbi zenészek és zenekarok közreműködésével: Pomeriggi Musicali / James Feddeck, Dán Nemzeti Rádiózenekar / Fabio Luisi és Asturias Orchestra / Dalia Stasevska. Ázsiában két koncertkörúton vesz részt: decemberben szólóestekkel és Julia Fischer-rel lép fel, 2021 tavaszán pedig Gyeonggi Filharmonikus Zenekar / Massimo Zanetti és a Királyi Filharmonikus Zenekar / Vasily Petrenko közreműködésével Koreában és Kínában vendégszerepel. A 2020/21-es szezonban a koronavírus járvány miatt megszakadt Beethoven évfordulós ünnepségek egy bővített európai kamarazenei turnéval folytatódnak „Anne-Sophie Mutter és Barátai“ címen. Jörg Widmann új vonós kvartettjével, amely 2020 februárjában lépett fel először Tokióban, ezúttal Európa híres koncertszínpadain debütálnak. A csellista az alábbi zenei fesztiválokon hallható szólistaként és kamarazenkar közreműködőjeként: Settimane Musicali Ascona, Schubertiade, Internationales Musikfest Kreuth, Festspiele Mecklenburg-Vorpommern és a Schleswig-Holstein Musikfestival.
Rendszeres vendége a nemzetközi zenei fesztiváloknak. Kamarazenei koncerteken többek között Nicholas Angelich, Kit Armstrong, Renaud Capuçon, Xavier de Maistre, Julia Fischer, Daniel Hope, Igor Levit, Sabine Meyer, Nils Mönkemeyer, Anne-Sophie Mutter, Francesco Piemontesi, Lauma és Baiba Skride, Emmanuel Tjeknavorian, Simon Trpčeski és az Ebene Quartet társaságában lépett fel.
Daniel Müller-Schott több éven keresztül részt vett az "Iskolai Rapszódia" elnevezésű projektben. Rendszeresen tart mesterkurzusokat és segíti a fiatalokat Európában, az USA-ban, Ázsiában és Ausztráliában.
Az Orfeo lemezkiadó számos díjnyertes Müller-Schott kiadványt jegyez, melyek között található a közelmúltban megjelent lemeze is, ahol kamarapartnerével és zenei barátjával Francesco Piemontesi-vel Brahms műveket adnak elő. A 2020-as Beethoven évre Daniel Müller-Schott a Deutsche Grammophon-nál a Beethoven-Jubilee-Box átfogó kiadványsorozat részeként, Ludwig van Beethoven utolsó zenei gondolatai címen kamarazenei műveket jelentetett meg.
Daniel Müller-Schott hangversenyfelvételek szólistájaként, illetve beszélgetőpartnerként több német és a nemzetközi rádió és tv csatorna rendszeres vendége, mint például az ARD, ZDF, ARTE és 3Sat. 2020 nyarán a csellista a HOPE@HOME - ON TOUR két epizódjának volt a vendége: egy szabadtéri koncert alkalmával az Elmau alpon, az Elmau-kastélyban, Thomas Hampson, Julia Okruashvili és Daniel Hope társaságában.
Daniel Müller-Schott tanulmányait Walter Nothas, Heinrich Schiff és Steven Isserlis vezetésével folytatta. Személyes támogatójának tudhatja Anne-Sophie Muttert és többek között elnyerte az Aida Stucki Díjat, továbbá egy éven keresztül Msztyiszlav Rosztropovics magántanítványa volt. 15 évesen első díjat nyert a Moszkvában megrendezett Fiatal Zenészek Nemzetközi Csajkovszkij Versenyén 1992-ben.
Daniel Müller-Schott hangszere az “Ex Shapiro” Matteo Goffriller cselló 1727-ben készült Velencében.
www.thecellist.com.