Úttörő szellemiségével, kivételes muzikalitásával, végtelen technikai tudásával már most nyomot hagyott a zenetörténelemben Cameron Carpenter, a rendkívüli orgonaművész. Amióta saját hangszere, az International Touring Organ (ITO) 2014 -ben elkészült, Cameron, szembeszállva a digitális hangszer iránti bizalmatlansággal, saját hangszerével a világ legrangosabb színpadain lépett fel. Ez a személyre szabott hangszer, Cameron saját tervei alapján készült és jellegénél fogva lehetővé teszi számára, hogy a világ bármely táján fellépjen. Számos európai és amerikai fellépésen túl, turnézott Ausztráliában, Új-Zélandon, Oroszországban és Ázsiában is. 2020-ban hosszabb időre kiállították a hangszert, az „Alte Münze” -be, amely egy régi berlini gyárkomplexum. Ugyanebben az évben Cameron körútra indult az orgonával a német fővárosba, Berlinbe és más német városokba, így juttatva el Bachot a koronavírus járvány által elszigetelt idős emberekhez. Cameron legújabb albuma, a Rachmaninoff & Poulenc élő koncertfelvétel a Konzerthausorchester Berlinnel, 2019 áprilisában jelent meg a Sony Classical gondozásában, és 2020-ban megkapta az OPUS KLASSIK díjat. 2016 tavaszán, az ECHO nyertes If You Read Read My Mind kiadása után (2014), második albuma a Sony Classical számára, az All You Need is Bach, "szokatlan" és "rendkívül mozgékony" (Rolling Stone) lett. Ezenkívül ő volt az első orgonaművész, aki Grammy-jelölést kapott a Revolutionary (2008) című albumával, amelyet a Telarc számára készített, aki kiadta a Cameron Live című Bach -felvételét is. A 2021/2022-es évadban a müncheni, berlini, bonni, zágrábi, budapesti és moszkvai fellépések kiemelt szerepet töltenek be az életébe. Cameron 1981-ben született az Egyesült Államokban, Pennsylvaniában. Tizenegy éves korában adta elő először Bach „Jól temperált Clavier” című művét, 1992-ben az Amerikai Boychoir School tagja lett. Mentora, Beth Etter volt, de tanította őt John Bertalot és James Litton is. Az Észak-Karolinai Egyetem Művészeti Iskolájában John E. Mitchener-től tanult zeneszerzést és orgonán játszani. Cameron több, mint 100 művet írt át orgonára, többek között Mahler 5. szimfóniáját. Első saját műveit 2000 és 2006 között, a New York-i Juilliardon szerezte, ahol ugyanebben az időszakban zongoraleckéket is vett Miles Fusco-tól. 2011-ben a The Scandal című orgonára és zenekarra írt versenyművét a Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen mutatta be a Kölni Filharmóniában. 2012-ben megkapta a Schleswig-Holstein Musik Fesztivál Leonard Bernstein-díját, és a Konzerthaus Berlin állandó művésze volt a 17/18-as szezonban.