Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett és értékesített felnőtt hangversenyekre − bérletük felmutatásával − 20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető, koncertenként.
Jegyek válthatók a Filharmónia Magyarország szegedi irodájában (6720 Szeged,Klauzál tér 7.), a Ticket Express irodáiban, valamint online a www.jegymester.hu oldalon.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett
klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a
jegyár is változhat.
Az idei évtől a páholyok csak egyben megvásárolhatók.
Részletfizetési határidők:
I. részlet: a bérlet megvásárlásakor
II. részlet: 2024. december 10-ig
III. részlet: 2025. február 25-ig
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2024. június 30-ig tart, új bérlet 2024.október 29-ig, az első hangversenyig váltható.
Bérletek válthatók a Filharmónia Magyarország szegedi irodájában (6720 Szeged,Klauzál tér 7.), a Ticket Express irodáiban, valamint online a www.jegymester.hu oldalon.
Bach nevét szinte mindenki ismeri, de alig hallani a három hegedűre írt versenyművét. Mendelssohn e-moll hegedűversenye a hegedűsök egyik legnépszerűbb concertója, de sokan azt sem tudják, hogy van egy d-moll is. Bach Goldberg-variációk című műve a billentyűs szólóirodalom fontos mérföldköve, de kevesen gondolnak arra, hogy akár zenekarral is elő lehetne adni. Ezen az estén mindhárom fent említett különlegesség meghallgatására lehetőség lesz. De miért ilyen ritkán hallhatók ezek a művek?
Bach három hegedűre írott versenyműve tulajdonképpen sosem készült el. A mű a három csembalóra írt 1064-es, C-dúr versenymű átirata D-dúrban, de ahogy az 1064R-es jegyzékszám is mutatja, a hegedűs változat egy rekonstrukció. A műből tehát csak vázlatok, részletek maradtak fenn, az előadható művé alakítás az utókorra maradt. A concertót így aztán sok kérdés és rejtély övezi, és ritkán is adják elő.
Mendelssohn mindössze 13 éves volt, amikor a d-moll hegedűversenyt komponálta. A vonóskari kíséret és a formai felépítés sejtet némi barokkos klasszikus örökséget, de például már a d-moll hangnem is újítónak számít a hegedűversenyek sorában. Az igazi meglepetést azonban az okozza, hogy ez a 13 éves szerző egyáltalán nem tűnik sem gyakorlatlannak, sem éretlennek.
Bár Bach szívesen improvizált variációsorozatokat különböző témákra, leírt variációsorozatot mindössze egyszer komponált élete során, a Goldberg-variációkat. Az elkészült mű viszont olyan enciklopedikus alapossággal mutatja be egy téma kifejtésének lehetőségeit, hogy Bach bizonyította, mindent tud és fölényesen művel ebben a műfajban is. A mintegy másfél órás mű komoly technikai és szellemi kihívást jelent a csembalistáknak/zongoristáknak. Jobban meggondolva, a mű grandiózus volta valósággal kiált a zenekari hangszerelésért. Ezen az estén megkapja, és a variációkat tovább szinesítik a zenekar tónusai.
A koncerten három virtuóz hegedűs lép fel. Dmitry Sitkovetsky azerbajdzsáni születésű, Amerikában, majd Londonban élő hegedűművész, aki nemcsak hegedűsként, hanem átiratkészítőként is bemutatkozik ezen a koncerten. Szólistatársa két fiatal, félig magyar, félig egyiptomi hölgy lesz, akiket a Virtuózokból már ismerhetünk, azóta pedig fiatal koruk ellenére bejárták a világ legrangosabb koncerttermeit. Három különleges ember, három különleges alkotás!