Jegyek válthatók a Hírös Agóra Kulturális Központ jegyirodájában (Kecskemét, Deák Ferenc tér 1., +36 76 503-880), valamint online a hirosagora.jegy.hu oldalon.
Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk a jegyárból.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett és értékesített felnőtt hangversenyekre − bérletük felmutatásával − 20% kedvezménnyel válthatnak jegyet.
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat.
Bérletek válthatók a Hírös Agóra Kulturális Központ jegyirodájában (Kecskemét, Deák Ferenc tér 1., +36 76 503-880), valamint online a hirosagora.jegy.hu oldalon.
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2025. július 11-ig tart, új bérlet 2025. okóber 1-ig, az első hangversenyig váltható.
Régi és új bérleteseink számára elővásárlási nyereményjátékot hirdetünk. Azok között, akik július 11-ig megvásárolják vagy megújítják bérletüket és annak fotóját július 20-ig elküldik az online@filharmonia.hu email címre, azok között 30 darab Filharmónia könyvet sorsolunk ki.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat.
A Kodály-bérlet zárókoncertjén folytatódik Keller András és a Concerto Budapest romantikus sorozata, amelyben előadják a romantikus zeneirodalom legnagyobb hatású műveit. Johannes Brahms egyetlen hegedűversenye sok más nagy Brahms-műhöz hasonlóan csak jóval a bemutató után hozta meg a sikert, és vált a repertoár népszerű darabjává. A korabeli kritika nehezményezte, hogy a hegedűszólam hangszerszerűtlen, és sokkal nehezebb, mint amennyire mutatós, továbbá, hogy mit keres az emlékezetes oboaszóló egy hegedűversenyben, hiszen ez nyilvánvalóvá teszi az egész művön végigvonuló jellegzetességet, hogy a hegedű nem uralkodik a zenekar fölött, illetve a zenekar túl sokszor lép előtérbe.
Ma már a hegedűszólisták tudása annyival fejlettebb, hogy a technikai nehézségek nem tűnnek aránytalannak, és a komplex szimfonikus mondanivaló egy versenymű esetében is elvárás, így a zenekar „felülprezentáltsága” inkább becsületére válik a műnek, mint szégyenére. Az egyébként gyakran borongó Brahms ebben a művében inkább lírai, időnként drámai, a végén pedig szilaj, már-már magyaros arcát mutatja meg.
Csajkovszkij hat szimfóniájából az utolsó három önéletrajzi jellegű, amelyekben mind a sorssal való megküzdést és megbékélést járja körül. A 4. szimfónia az első a sorban, amelynek zenei mottója kapcsán így írt a szerző: „ez az egész szimfónia magja, fő gondolata. Ez a sors… ami Damoklesz kardjaként függ az ember feje fölött, rendíthetetlenül, s folyamatosan mérgezi a lelket. Soha nem győzhetjük le – csak nyomorúságosan elszenvedhetjük.” S bár ez a mottó újra és újra előjön a szimfónia folyamán, a zene mégis azzal a gondolattal zárul, hogy a sorsot le lehet győzni. Élje át Brahms és Csajkovszkij zenéjével ön is a mélységeket és a magasságokat, és töltődjön fel két pozitív végkicsengésű művel!