Jegyek 2024 októberétől válthatók.
Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett felnőtt hangversenyekre – bérletük felmutatásával – 20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatóak össze!
Jegyek válthatók a Hangvilla jegypénztárában (Veszprém, Brusznyai u. 2., +36 88 889 180) valamint online a www.jegymester.hu oldalon.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat!
Részletfizetési határidők:
I. részlet: a bérlet megvásárlásakor
II. részlet: 2025. február 24-ig
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2024. június 14-ig tart.
Új bérlet 2024. november 23-ig, az első hangversenyig váltható.
Bérletek válthatók a Hangvilla jegypénztárában (Veszprém, Brusznyai u. 2.; +36 88 889 180), valamint online a www.jegymester.hu oldalon.
Míg a katolikus liturgiában nagypénteken hagyományosan hangszerkíséret nélkül énekelnek, addig az evangélikus istentiszteletek a 17. században fokozatosan egyre gazdagabb zenei megjelenítéssel igyekeztek érzékeltetni Krisztus szenvedését. Az 1723-ban Lipcsébe érkezett Bach számára már elvárás volt, hogy nagypénteken nagyszabású, zenekaros passiókat mutasson be. Azért a szerződésben kikötötték, hogy olyan zenéről gondoskodik, „mely nem túl hosszú és nem ölt operai jelleget, hanem a hallgatót áhítatra buzdítja.” Ennek ellenére Bach itt írta meg a zenetörténet két legnagyobb hatású passióját, melyek koncerttermekben is gyakran hallhatók, és gyakorlatilag azóta sem írtak olyan passiózenét, mely ismertségében és hatásában nyomába érhetett volna Bach zenéjének. A János-passiót 1724-ben adták elő először, a Máté-passió első előadására pedig 1727. április 11-én került sor. A János-passió a maga közel kétórás hosszával, szereplőkre, szólistákra, kórusra és zenekarra írott apparátusával, bibliai szövegekből, korálokból és költött szövegű tételekből összeállított komplex szerkezetével már önmagában is betetőzhette volna a műfajt, de Bach számára ez csak a kezdet volt. A Máté-passió teljes terjedelme közel három óra, a szerkezet pedig valóságos mérnöki munka. A bibliai szereplőkön kívül két kórust és két zenekart alkalmaz, továbbá egy gyermekkart, és négy énekes szólistát. Mindamellett, hogy az együtteseket időnként együtt is megszólaltatja, hihetetlen bensőséges tételek is helyet kapnak benne, amikor egy-egy szólóhangszer szegődik a szólista társául, máskor pedig éppen a hangszerek hallgatása (például a continuo hiánya) ad egészen különleges drámai mondanivalót a zenének. A korálok ebben a műben már nemcsak ismerős gyülekezeti énekek, hanem
fontos dramaturgiai kötőanyagok, hiszen az „O Haupt voll Blut und Wunden” kezdetű korál összesen öt alkalommal hangzik el a mű során, mindig másik szöveggel és másik hangnemben. A páratlan gondossággal alkalmazott zeneszerzői eszközök nemcsak Bach szakmai tudását mutatják meg, hanem számtalan személyes megnyilvánulásra adnak lehetőséget. Egyik-másik hangszerszóló olyan plasztikusan fejti ki az érzelmi mondanivalót, hogy szöveg nélkül is elmondaná a tétel üzenetét, arról nem is beszélve, hogy kifejezőerejét a romantikus zeneszerzők is megirigyelnék.
Együttműködő partner: Haydneum - Magyar Régizenei Központ Alapítvány
A Haydneum támogatója a Miniszterelnökség és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.