Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország
bármely pontján az általunk szervezett felnőtt hangversenyekre – bérletük felmutatásával – 20% kedvezménnyel
válthatnak jegyet.
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatóak össze.
Jegyek válthatók a Csiky Gergely Színház jegyirodában (7400 Kaposvár, Rákóczi tér 1. Tel.: +36 82 511 207,
+36 82 511 208), a Tourinform Irodában, az INTERTICKET
jegyirodáiban, valamint online a www.jegy.hu oldalon.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát
fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat.
A helyre szóló bérlethosszabbítás 2024. június 30-ig tart,
új bérlet 2024. november 25-ig, az első hangversenyig
váltható.
Bérletek válthatók a Csiky Gergely Színház jegyirodában (7400 Kaposvár, Rákóczi tér 1. Tel.: +36 82 511 207, +36 82 511 208), a Tourinform Irodában, az INTERTICKET jegyirodáiban, valamint online a www.jegy.hu oldalon.
Régi és új bérleteseink számára elővásárlási kedvezményt ajánlunk. Akik június 15-ig megváltják vagy meghosszabbítják bérletüket, azok számára bérletenként egy jegyet adunk ajándékba az OrgonaPont sorozat kaposvári
hangversenyére.
Két tíztételes szvit és egy francia fagottverseny adja ennek a koncertnek a műsorát. Purcell halála évében, 1695-ben komponált kísérőzenét Aphra Behn drámájához, mely egy spanyolországi uradalmi ármánykodást állít színpadra, sok negatív szereplővel és némi rasszista felhanggal. Purcell zenéje viszont inkább csak a nyitányban jeleníti meg a dráma sötétségét, utána a barokk szvit szabályai szerint tánctételek következnek.
Jean Françaix a 20. században alkotott, versenyművei közül több is fontos helyet foglalt el az adott hangszer irodalmában. Az ilyenek közé tartozik az 1979-ben komponált Fagottversenye is. Françaix stílusa leginkább neoklasszicizmushoz sorolható, pályatársaival ellentétben soha nem hagyta el teljesen a tonalitást, mindig fontos volt számára a jól felépített zenei forma is.
A műsort Benjamin Britten variációi zárják, Purcell művéhez hasonlóan tíz tételben. Frank Bridge Britten tanára volt. Az ő egyik vonósnégyesre íródott Idyll-jéből választott ki Britten egy témát, hogy új zenekari darabot komponáljon egy 1937-es salzburgi fesztiválra. Egyes zenetörténészek szerint az Adagio Bridge méltóságát képviselte; az Induló az energiáját; a Románc a báját; az Olasz ária a humorát; a Bourrée a hagyomány tiszteletét; a Bécsi keringő a lelkesedését; az Örökmozgó a vitalitását; a Gyászinduló az együttérzését; a Dal a tiszteletét; a Fúga a szakmai tudását.